Osnovni cilj logopedske terapije je unaprijediti i poboljšati komunikacijske sposobnosti djeteta ili odrasle osobe. Neki od pojedinačnih ciljeva logopedske terapije:
- poboljšati koordinaciju i pokretljivost govornih mišića
- poboljšati komunikaciju između mozga i tijela pomoću vizualnih, slušnih, taktilnih pomagala
- poboljšanje vještina čitanja i pisanja osmišljeno prema individualnim potrebama
Logopedski je tretman općenito usmjeren na sanaciju svih vrsta poremećaja govorne i slušne komunikacije te na uporabu pisanih simbola. Realizira se putem logopedske preventive, logopedskom dijagnozom i logopedskim vježbama. Logopedski tretman podrazumijeva i savjetodavno djelovanje u obitelji, školi i okolini te njihovo aktivno uključivanje u proces govorne komunikacije i rehabilitacije.
Komunikacija osoba oštećena vida, posebice slijepih, temelji se na govoru i sluhu, stoga su logopedske veježbe, čiji je cilj razvijati sposobnost pravilnog govorenja i pažljivog slušanja, veoma važne za naše učenike.
Naši učenici, kao i druga djeca, imaju uočene logopedske probleme kao što su smetnje artikulacije, nazalni izgovor, smetnje intonacije i ritma ili, rjeđe, disfaziju (veće teškoće u govoru) kod koje se govor uči praktički ispočetka.
Vježbe za razvoj govora uvijek se povezuju s vježbama sluha, naročito kod slijepe djece budući da je sluh njihovo primarno osjetilo.
Otežano čitanje i pisanje spada u specifične probleme osoba oštećena vida, što naročito dolazi do izražaja na početku odgojno-obrazovnog procesa, ali i tijekom cijele osnovne škole, pa i kasnije. U našem logopedskom tretmanu taj se problem rješava posebnim vježbama vizualno-motorne i slušno-motorne koordinacije, kojima se postiže stvaranje precizne predodžbe o glasu i slovu te njihovoj vezi.
Logopedski se tretman provodi individualno ili u paru u logopedskom kabinetu, a radi se po suvremenoj kompjuteriziranoj "modakt metodi", koja djeci omogućuje slušno-vizualni prikaz glasa i govora.